Sken firemní kultury

Přečtěte si tvrzení a vyberte odpověď, která nejlépe vystihuje
aktuální situaci ve vaší firmě. Vyberte:

Ano

Zcela souhlasíte s výrokem.

Spíše ano

Platí větší část z popisovaných skutečností.

Spíše ne

Platí jen menší část nebo spíš
nesouhlasíte.

Ne

Tento výrok
pro nás
neplatí

Pokud některá otázka pro vás není relevantní kvůli vaší roli nebo nastavení firmy, neodpovídejte. Odpovědi vám na konci vyhodnotí automatizovaný systém. Odpovědi nejsou archivovány, ani přístupné Feel Good týmu. Po vyhodnocení si můžete výsledky stáhnout do svého počítače.

Spustit sken

Záměr, vize, strategie

1. Záměr, vize nebo strategie naší firmy jsou jednoznačné, jedinečné a známé všem ve firmě.

2. Vize, záměr, strategie obsahuje témata, která mají celospolečenský dopad, mění paradigma trhu či mají přesah nad ziskem a pozicí na trhu (např. směrem ke komunitě či lokalitě, kde působí, tvoří kvalitativně zásadně jinak poskytované služby, aplikuje se empatická komunikace s klienty, firma podporuje zásadní inovace produktů či provoz směřující k ekologii a udržitelnosti).

3. Práce v naší firmě mi dává smysl.

4. Lidé sami přirozeně hledají cesty, jak v jejich roli mohou podpořit realizaci záměru, vize nebo strategie.

5. Změnové projekty ve firmě dávají smysl, všichni chápou, proč se dějí, jsou v souladu se záměrem a strategií a jsou dobře plánované a komunikované.

6. Firma roste spolu se svými lidmi (ne na základě jejich vyčerpání).

Leadership

1. Náš management tvoří zralé osobnosti, pro které je sebereflexe a seberozvoj součástí každodenního života. Nelpí na své pozici.

2. Lidé ve vedoucích pozicích u nás mají plnou přirozenou autoritu.

3. Náš nejvyšší management má o firmu a své lidi skutečný zájem.

4. Management tvoří svým jednáním prostředí tzv. psychologického bezpečí - tedy prostředí důvěry, respektu, otevřenosti, věcného řešení.

5. To, co náš management říká, pak také dělá a v souladu s tím rozhoduje.

6. Hodnocení a odměňování je nastaveno a realizováno spravedlivě.

Hodnoty

1. Naše firma má jasně nastavené firemní hodnoty, které dobře podporují její vizi či záměr.

2. Teď a tady bych dokázal/a vysvětlit naše firemní hodnoty nováčkovi ve firmě (a to i v případě, že je nemáme formalizované).

3. Management firmy je vzorem v projevování našich hodnot (pokud nejsou formalizované, tak hodnot, kterých si vážím a propojují nás).

4. Ve své každodenní práci se můžu doopravdy chovat dle našich hodnot jak vůči kolegům, vedení, tak i navenek vůči klientům či dodavatelům.

5. Pokud někdo jedná proti nastaveným firemním hodnotám, aktivně se to řeší.

6. Ve firmě se k sobě na všech úrovních a v různých situacích chováme s respektem a důvěrou.

Kultura byznysu a vztah k zákazníkům, obchodním partnerům a konkurenci

1. Naše kultura se vyznačuje maximální poctivostí a transparentností ve všech směrech.

2. Kvalitní, partnerské vztahy se zákazníky a obchodními partnery mají pro naši firmu vysokou hodnotu.

3. Pravidelně hledáme přidanou hodnotu pro klienta.

4. Firma konkurenci vnímá partnerským způsobem a ne jako ohrožení. Nemá potřebu s ní bojovat.

5. Získáváme si a proaktivně využíváme zpětnou vazbu od našich klientů i dodavatelů.

6. Procesy a postupy jak interně tak vůči zákazníkům jsou nastaveny efektivně, jsou smysluplné a s minimem byrokracie.

Lidé

1. Na pracovišti je přítomný vzájemný respekt k jedinečnosti, autenticitě, osobnostnímu nastavení, talentům i limitům člověka.

2. Lidé nezneužívají moc, postavení nebo konexe k čistě svému prospěchu či úspěchu.

3. Práci v naší firmě bych rozhodně doporučil lidem blízkým nebo komukoliv, kdo chce být parťákem v podnikání naší firmy a zároveň jsou pro něj důležité dobré pracovní vztahy.

4. Do firmy sami aktivně přicházejí ti, kterým činnost, vize či hodnoty naší firmy dávají skutečně smysl.

5. Všichni spolupracovníci jsou většinou zdraví a plní energie, ve své dobré fyzické i psychické kondici se navzájem podporují.

6. Nikdy nejsou preferování lidé s ryze výkonnostním nastavením a ostrými lokty.

Komunikace a spolupráce

1. Komunikace mezi lidmi na pracovišti je zralá (můžeme ji charakterizovat slovy důvěra, otevřenost, úcta, respekt a zdravě vymezené hranice).

2. Komunikace je zcela transparentní (je možné otevřeně komunikovat napříč firmou, a to i o konfliktních či nepříjemných tématech).

3. Rozvojová zpětná vazba je každodenní realitou, zároveň není nadužívána, zneužívána nebo zesměšňována.

4. Konflikt je vnímán jako přirozená součást komunikace a jako příležitost ke vzájemnému pochopení, růstu lidí, kultivaci komunikace i firemní kultury.

5. Spolupráce je napříč celou firmou konstruktivní, plynulá, směřující ke společnému záměru. Hledá se jak to může jít, ne proč to nepůjde.

6. Toxické projevy chování (šikana, manipulace, arogance, ponižování, zastrašování, zneužívání moci, pomlouvání) na pracovišti nejsou a pokud by se i objevily, ihned se aktivně řeší a eliminují.

Rozhodování a zodpovědnost

1. Na rozhodování o zásadních tématech se podílejí všichni, kterých se to týká, nebo mají aspoň včas informace o zásadním rozhodnutí a jeho důvodech.

2. Rozhodovací procesy jsou jednuduché, transparentní a funkční. Rozhodnutí jsou smysluplná a dělají se včas

3. Lidé na pracovišti jsou zvyklí přijímat plnou zodpovědnost za svou práci. Nehledají viníky problémů jinde. Nemají problém přiznat chybu a napravit ji.

4. Lidé a týmy mají autonomii a důvěru v rozhodování o vlastních tématech.

5. V osobní zodpovědnosti a odvaze vyjadřovat své názory a nápady se lidé navzájem podporují.

6. Každý může přijít a říct, že je na něj kladena větší zodpovědnost či množství úkolů, než aktuálně zvládá.

Atmosféra a emoce charakterizující firemní kulturu

1. Pravidelně se těším do práce.

2. Pracujeme v tvůrčí atmosféře. Často se pracuje ve flow (plnou pozorností ve své činnosti).

3. Nikdo nemá strach se vyjádřit a otevřeně sdílet své názory nebo své potřeby (i pokud se týkají soukromého života). V práci mohu být sám/a sebou.

4. Chyby jsou vnímané jako téma k řešení a pozitivním změnám, ne jako téma k ponižování, kritice či zesměšňování.

5. I v krizových situacích převládá věcné a klidné řešení a vzájemná podpora napříč firmou.

6. Emoce na pracovišti převážně jsou: radost, pohoda, lehkost, zvídavost, nadšení pro společný záměr, emaptie.

Wellbeing, vzdělávání a rozvoj

1. Firma podporuje work-life integration lidí - flexibilitu, práci z domu, podporu při péči o rodinu atd. Lidé to nezneužívají.

2. Firma podporuje wellbeing a zdraví lidí - organizuje programy, vzdělávání a vyšetření na podporu fyzické, psychické kondice a imunity.

3. Firma podporuje a často i financuje zaměstnancům možnost řešení náročných osobních témat a životních událostí např. formou psychoterapie, krizové intervence nebo konzultace s lékaři.

4. Firma ochotně financuje/podporuje vzdělávání a rozvoj svých lidí, vidí v tom smysl. Lídři vnímají rozvoj lidí jako velkou část své role.

5. Společenská odpovědnost, dobročinné aktivity či podpora blízkých rodin a komunity je standardní součást života firmy.

6. Za úspěšného je u nás považován ten, kdo žije spokojený pracovní i soukromý život, rozvíjí své mimopracovní zájmy či další zdroje své dlouhodobé pohody a vitality.

Prostředí

1. Všestranné bezpečí pracovního prostředí i lidí na pracovišti je naprostou samozřejmostí.

2. Firma podporuje nebo sama zajišťuje čisté a vzdušné prostory s dostatkem zeleně a světla.

3. Je u nás běžné, že se zaměstnancům pořizuje kvalitný ergonomický nábytek nebo ergonomické pracoviště.

4. Harmonie prostoru a design pracoviště jsou považovány za důležité.

5. Pracovní prostředí umožňuje lidem prostor pro odpočinek, klidné stravování nebo aktivní relax.

6. Pracovní prostředí umožňuje plné soustředění na práci i možnosti aktivních skupinových setkání.

Pro zobrazení Vašich výsledků prosím zadejte svůj email

Spolu s výsledky obdržíte i tipy a doporučení pro malé i velké kroky při ladění firemní kultury.
Postupně Vám budou na tento mail chodit také další Feel Good doporučení (cca 1x za měsíc), což jde kdykoliv zrušit.

Váš e-mail budeme jako řádní GDPR správci zpracovávat dle aktuálních zákonů.